zondag 4 september 2016

Grote landelijke storing


Zaterdagochtend om een uur of half negen zette ik de laptop aan, om al snel tot de ontdekking te komen dat mijn internetverbinding niet werkte. Dat gebeurt wel eens vaker dus eerst probeerde ik opnieuw verbinding te maken. Toen dat niet lukte keek ik naar het modem, waar één lampje niet brandde en twee andere druk knipperden.

Dat is niet helemaal normaal. Dus het modem maar eens opnieuw opgestart. Met hetzelfde resultaat: geen internetverbinding. Ik probeerde de telefoon, maar die gaf direkt een ingesprekstoon. De televisie, die ook zijn signaal ontvangt via het modem, deed het wel.

Hm. Een tijdje terug had ik een 'servicetool' van KPN op mijn laptop geïnstalleerd, een programmaatje dat helpt bij internetproblemen. Dat opgestart en geprobeerd om de verbinding te repareren. Uiteindelijke uitkomst: Het probleem kan niet verholpen worden, neem contact op met klantenservice en vermeld foutcode W610130 E1204.

Dus belde ik, met mijn mobieltje, dat dan toch af en toe eens van pas komt, naar de helpdesk. Daar kwam direct een ingesproken mededeling dat er problemen waren met internet. Verder doorverbinden met een medewerker leek me overbodig. Afwachten dan maar.

Ontbijten, kattenbak schoonmaken, douchen, koffiezetten... Tussendoor het modem nog een paar keer opnieuw opgestart. Om half elf nog steeds geen internet. Ik probeerde nog eens de helpdesk te bellen. Dit keer kwam er niet eens een mededeling over de storing, maar direct het bericht dat ik, door extreme drukte, niet doorverbonden kon worden.

Half Nederland zat in de wacht waarschijnlijk. Ik zette de TV nog eens aan en zag op teletekst dat er een grote landelijke storing was. Mooi ! We haalden het nieuws.

Wat lezen in de krant en een half uurtje gitaar spelen later, nog steeds geen verbinding. Ondertussen had ik het modem al een keer of 5 opnieuw opgestart, voor je weet maar nooit.

Het TV-journaal van één uur meldt het ook: Landelijke storing, KPN weet niet wanneer het opgelost is. Ondertussen zit ik dit stukje te typen, maar ik weet niet eens of ik het morgen wel op m'n blog kan plaatsen, of rond kan mailen.

Om een uur of halfdrie klinkt er een juichkreet uit de woonkamer: Het internet doet het weer ! Zelf lig ik ondertussen op bed naar de Ronde van Spanje te kijken. Terecht, blijkt later, als een Nederlandse renner, Robert Gesink, de etappe wint. Dat internet kan wel even wachten...



De Strip: De strip van deze week is gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. Klik hier voor deel 1 van dit verhaal. 

Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6 en deel 7 van het vorige verhaal.

Klik op de strip voor een grotere weergave. 

Kijk voor voorafgaande episodes van de Stripmannen-saga naar het Strip Jaaroverzicht van 2015 en het Strip Jaaroverzicht van 2014 , of nog verder terug naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  -  het Strip-overzicht van 2012 en het Strip-jaaroverzicht van 2013 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men





4 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Waar een internetstoring al niet goed voor is. Wel vreemd dat de tv het wel gewoon deed.

Jan de Stripman zei

Ja, die TV komt toch binnen via dezelfde kabel. Maar het was een complex technisch probleem, daarom snappen wij het waarschijnlijk niet...;o)

Annette zei

Grappig dat ik die ochtend besloot eens afstand te nemen van internet. Om 1 uur hoorde ik ervan :)

martin zei

Hoop dat je vandaag weer storing had, want de rit van vandaag mocht er ook zijn. Ruim boven het snelste schema en een strijd dier de hele dag (drie uur lang) mocht zijn.