zondag 10 mei 2015

Kunnen jullie het nog volgen ?


Het kan aan mij liggen, maar ik kan het allemaal maar nauwelijks bijhouden momenteel. Het is lente, de eikenbomen staan in volle bloei, voor de webcams van Beleef de Lente wemelt het van de jonge vogels, de ronde van Italië is begonnen, in onze Top 200.000 staan inmiddels 6000 nummers en tussendoor ben ik ook nog verwikkeld in gedoe met hekken in het park en boompjes in het plantsoen.

Om maar met het laatste te beginnen, voor wie het gemist had, mijn protest tegen de afsluitingen van het park, tegenover ons huis, heeft één aanpassing aan het grootste hek opgeleverd. Het andere, waar ik eigenlijk meer hinder van had, blijft staan.

Ondertussen had een enthousiaste buurtbewoner een klein berkenboompje in het perk naast onze flat geplaatst. Dat bleek tegen de regels en hartstikke illegaal, volgens de brief die we erover van de Vereniging van Eigenaren (VVE) kregen. Zo'n boom kon wel eens schade aan de flat veroorzaken.

Zijn ze nou helemaal mesjokke geworden dacht ik en schreef ze een briefje terug, waarin ik uitlegde dat het misschien wel 10 of 20 jaar duurt voor zo'n boompje enige omvang heeft gekregen. Er staan bovendien in de hele straat bomen naast de flats, dus waar zeuren we nou over ?

Van één van de buren kreeg ik een steunbetuiging en voorlopig staat het boompje er nog. Maar de hovenier, die door de VVE ingehuurd is, heeft wel al een deel van de kleinere plantjes er uit gerukt, die ik er geplant had, omdat ik niet zoveel meer op mijn, met instorting bedreigde, balkon kan zetten. En ik zag hem ook al in de weer met de gifspuit. Die hoveniers hebben echt een hekel aan planten...

Op ons gammele balkon is de afgelopen dagen trouwens een paar koolmezen een nestje aan het maken in het nestkastje. Ik had ze alleen nog maar bezig gezien bij de buren, maar misschien gaat het dan ook weer eens bij ons gebeuren. Wordt hopelijk vervolgd.

En als je de resultaten van geslaagde broedpogingen wil zien moet je dus echt bij Beleef de Lente langs. Er zijn kuikens bij de kerkuilen, bosuilen, spreeuwen, ooievaars en slechtvalken. Een andere aanrader is Looduskalender uit Estland, met broedende buizerds, visarenden, zeearenden , zwarte ooievaars en bosuilen.

En voor de Uhu-cam in de Duitse Eifel zitten momenteel ook twee uilskuikens de show te stelen. Prachtig... maar eigenlijk allemaal niet bij te houden...



De Strip: De strip van deze week is gemaakt door de Stripman zelf. Klik hier voor deel 1 van dit verhaal.

Kijk hier voor deel 1 - deel 2  - deel 3 - deel 4 en deel 5 van het vorige verhaal...

Klik op de strip voor een grotere weergave. 

Kijk voor voorafgaande episodes van de Stripmannen-saga naar het Strip Jaaroverzicht van 2015 en het Strip Jaaroverzicht van 2014 , of nog verder terug naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  -  het Strip-overzicht van 2012 en het Strip-jaaroverzicht van 2013 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men

3 opmerkingen:

Antoinette Duijsters zei

alles bijhouden lukt niet, dan zit je teveel achter de computer.

Jan de Stripman zei

@antoinette - Gelukkig zijn er ook een paar dingen waarvoor ik uit het raam moet kijken...;o)

martin zei

Je lijkt het steeds drukker te krijgen met al; je taken in het lenteleven. Muziek en natuur; er zijn slechtere dingen on je tijd aan te verdoen.