zondag 30 maart 2014

Een misdadig complot, of toch niet ?


De telefoon ging, net toen we aan tafel zaten. Onze dochter gaf de telefoon door aan mijn vrouw, die twee woorden wisselde en hem mij in handen drukte. Een Engels sprekende mevrouw, uit Italië.

Of ik van Italiaans eten hield ? Ja ? Nou, dat kwam goed uit. Ze kon me van alles vertellen over allerlei prachtige Italiaanse levensmiddelen. Olijfolie, die niet alleen geschikt was om mee te koken, maar die mijn vrouw ook voor haar huid en haar kon gebruiken.

Wat was mijn favoriete Italiaanse gerecht ? Ik zat rijst te eten, dus zei ik: Risotto. Dat was geweldig ! Ze had een fantastische risotto, biologisch geproduceerd ook nog. Hield ik misschien van tomatensaus ?

Zo ging het nog een poosje door. Ik at ondertussen rustig verder en mompelde zo nu en dan een woord. Ja, ik kookte zelf. Gekruide saus vond ik wel lekker. En de vriendelijke Italiaanse babbelde maar door over de uitstekende producten, van de fabrikant die ze vertegenwoordigde.

Toen mijn bord leeg was vroeg ik maar eens voorzichtig of het de bedoeling was dat ik iets zou gaan kopen. Ja, uiteindelijk wel. Maar eerst wilde ze me een pakket met originele Italiaanse lekkernijen toezenden. Later, als ik alles geprobeerd en geproefd had, kon ik die dan betalen.

Hoeveel moest dat dan kosten ? Slechts 59,95. Tsja, daar had ik toch niet zoveel trek ik. Toen was de mevrouw snel uitgepraat. Ik wenste haar verder veel succes, maar ging later toch even zoeken op internet. Het gesprek was op zich best humoristisch, maar wat zat er achter ?

Was het een onschuldige poging om mij levenswaren te verkopen ? Vanuit Italië ? Dat leek me toch wat vreemd. Of was ik maar net ontsnapt aan één of andere zwendel ? Op internet vond ik twee forums waar mensen zich beklaagden over dit soort telefoontjes. Sommigen brachten het in verband met inbraken in de buurt, anderen dachten dat men erop uit was om je naar Italië te laten bellen, met hoge kosten tot gevolg.

Maar er waren ook een paar reacties van mensen die de producten gewoon besteld hadden. En die waren best tevreden. Prima spullen. Misschien wat duurder dan in de supermarkt, maar wel goede kwaliteit. Er was er één die zich na bezorging bedacht had en het pakket weer had teruggestuurd. Ook dat was zonder kwalijke gevolgen verlopen.

Misschien is het dan ook weer niet zo, dat er achter elk onverwacht telefoontje een misdadig complot zit...



De Strip: De strip van deze week is gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. Klik hier voor deel 1 - deel 2 en deel 3 van dit verhaal.

Klik op de strip voor een grotere weergave.

Kijk hier voor deel 1  - deel 2 - deel 3 - deel 4 en deel 5 van het vorige verhaal.

Kijk voor voorafgaande episodes van de Stripmannen-saga naar het Strip Jaaroverzicht van 2014 , of nog verder terug naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  -  het Strip-overzicht van 2012 en het Strip-jaaroverzicht van 2013

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men


3 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Misschien niet. Het lijkt me wel een dure vorm van marketing voor dat bedrijf ...

Antoinette Duijsters zei

Hoeven ze bij mij niet te proberen, ik wens zulke telefoontjes niet en zeker niet onder het eten.

Jan de Stripman zei

@zelfstandige journalist - Ja, dat zou je denken. Maar het is ook winstgevend om varkens van Italië naar hier te transporteren, om ze te laten slachten en ze dan weer terug te vervoeren om er hammen van te maken...

@antoinette - Ach, ik vond het wel komisch...;o)